16 Temmuz 2014 Çarşamba

sevinç ve hüzün



birkaç gündür temizlik falan derken,
çok da yakından ilgilenemedim 
sebze bahçesi ile,
bu gün bi baktım ki salkım domatesler of of of! 
4 tane kızarmış ye beni ye beni,
beni ye dermiş,
kırmadım elbette:)


eteklerim zil çaldı,ilk ürün ve sağlıklı boru mu?
mümkün olsa yemesem de yanında  yatsam:)


koşa koşa üst kata çıktım
sol elde domatesler 
sağ elde fotoğraf makinası 
ve çektim poz poz,
kayınvalidemin eski biraz bakımla
benim yenim olacak aynamla,
:))


aynaya yansıtıp yine çektim:)


o kadar mutlu oldum ki,
sevincimden eşimi arayasım geldi,
dur dedim sen bunu yayın yap kızım,
bak bakalım seni izliyor mu? anlarsın:))


ordan,burdan,şurdan çektim 
ilk ürün sağlıklı domateslerimi:)


çünkü iki yıldır kayınpederim sağolsun 
sebze bahçesinin herşeyi ile yakından 
ve titizlikle ilgilendi,
ne yazık ki domatesler yüzümüzü güldürmedi,
altlarında bi siyahlık çıkıyor 
bir bakıyorsun çürümüş:(( 
o kadar emek,umut,masraf,çaba hooop çöpe :(
yani sağlıklı domatesi görmenin sevinciyle; 
ne yapacağımı şaşırma nedenim budur!


sonra yine hadi bi koşu bahçeye,
biraz daha yakından bakayım dedim!
ve hayalkırıklığı başladı:(


ne emek! ne bakım! ne özen!


sustum kaldım!


minyatür tencerem bile şaşkın!



ve dostça sunulan kahve:)


bu hezimet beni biraz söndürdü,
neşeli haberle buluşmak dileğiyle,
:)
çok sevgiler




52 yorum:

  1. aaaa üzüldüm şimdi niye öyle oldular ki hastalık kapmışlar bence :((
    ama geride kalan küçükler de pek şirinmiş tencerede öyle minnak oyuncak gibi :)
    bir daha ki sefere yüzünüz güler inşallah ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel hazel
      belki sana da faydası olur bir adres veriyorum
      http://nejatpars.blogspot.com.tr/2010/10/domateste-dip-curumesi.html

      Sil
  2. Küçükler çok şirin yahu... Diğerleri için gerçekten üzüldüm :( Nasıl lezzetlidir şimdi onlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin,kütür kütür indi mideye hiç beklemeden:)
      sorunu çözmeyi umuyorum:)

      Sil
  3. O domateslerin missss gibi kokusu buralara kadar geldi. (: Diğerlerinin çürümesi ise çok ilginç, birşeyler yalnış yapılıyor olabilir... ))):
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle bişeyler yanlış:)
      doğru olanları indirdim mideye ali:)

      Sil
  4. Ama sağlıklı olanlarında bakımı kolay değil işte üzülme ama bak 4 tane olmuş ki :)
    Niye çürüyo acaba tohumundan mı ki?
    Bir dahakinde böyle olmazlar inşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3.yıl bu şeymacım,sıkıldım:(
      gerçi hep kayınpederim ilgileniyordu şimdiye kadar,ama bu defa el atıcam olaya ben
      sevgiler

      Sil
  5. Yaa bak domates konusunda engin bir bilgim yok ne diyeceğimi bilemedim..
    Üzülme n'apalım ömürleri bu kadarmış kardeş diyip geçeyim iyisi mi bak bu konuyu.
    O avuçtakiler güzel ama, şirin nerde dursa yakışıyor pencere, el, ayna, tencere, tepsi, mide..
    Ayy domatesli pilav geldi aklıma en sevdiğim..
    Birde domates çorbası.. Ayy çoban salatayı nasıl unuttum..
    Midem geniş pardon.!
    Neyse bende romantik bitireyim o halde bu konuşmayı herkes gibi.
    Esen kal Havva, Görüşürüz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. domatesi çok severin yasemin dalından kopunca o kokusuyla mideye indirmeye bayılırım:)
      çözücem bu sorunu ben

      Sil
  6. canın sağolsun havva'cım çürüyenlere değil, elde kalan 4 tane sağlam domatese sevinmeliyiz, değil mi?? bir sonraki ekinlerinin hepsi sağlıklı olur inşallah:)) duamı da ettikten sonra iyi dileklerimi iletip, hoşçakal diyorum sana, kucak dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh Allah razı olsun bu duanın sonunda ben de sorunu bulup çözdüm mü tamamdır
      sevgiler

      Sil
  7. Bu dört şirinimiz anlatsalar ya arkadaşlarına kıpkırmızı kalmanın sırrını. :)
    Diğerleri için sağlık olsun anlaşılır belki çürümelerinin sebebi.Hadi inşallah başka sefere herşey yolunda gider.
    Hem küçük mutluluklar büyük mutlulukların habercisidir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu
      şiir gibisin sen,
      sorunları bile yumuşatıyorsun:)
      sevgiler

      Sil
  8. Diğerleri niye çürüyor ki? acaba hastalıklı fide falan yapıyor olmasın. Minik domateslerin çok güzeller. bahçen sağlıklı domates dolsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh!şu sorunu bi bulsam bi bulsam:))))
      teşekkürler

      Sil
  9. minik domateslere olan sevincim kursağımda kaldı diğerlerini görünce:s toprakta bunları çürüten bi haşarat olmasın sakın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş haşarat değil de gübreleme sonrası pH sorunu olabilir?
      bakalım
      sevgiler

      Sil
  10. ben de ilk defa bu sene bahçeyle uğraşıyorum domateslerim aynı seninkiler gibi dalında karardı ve düştüler ama kızaranlar bizimdir üzülme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman sana bi adres yazayım ben de yeni buldum,umarım sorunumuzu çözeriz
      sevgiler
      http://nejatpars.blogspot.com.tr/2010/10/domateste-dip-curumesi.html

      Sil
  11. havvacığım.....domateslerde beni ye gibi duruyorlar..bu kadar emek ama inşallah bir sonra ki seneye diyelim. allah can sağlıyı versin. yada başka tohumu kullanalım.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin:)
      Allah can sağlığı versin emel.
      sorunu bulabilirsem çok iyi olacak:)

      Sil
  12. Havva bardağın dolu tarafını görmek buna denir işte kalan üç beş domatese bakıp şükredebilmek bol mahsuller alacağın günlerde olur umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler meltem
      sorunu bulmayı umuyorum, ya da domates yetiştirmekten vazgeçmeyi:)

      Sil
  13. Afiyet olsun nede güzel kokuyorlardır şimdi onlar.
    diğerlerinide sor soruştur bakalım belki vardır bir çaresi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler
      araştırıyorum,bulacağım çareyi:) umarım:))

      Sil
  14. havva domates yetiştirmek zordur. tarlalara ilaç veriyor çiftçiler, küçük domatesler kolay yetişiyor, küçük bahçelerde, küçük domates ekip onun sevincini yaşamak en doğrusu, gölgeyi seviyor domates bildiğim bu....sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşen
      araştırıyorum nette bi sürü bilgi var,kalsiyum eksik kireç yapın,sulama stresini giriyorlar düzen yapın,mantar olabilir gibi:))
      gerçekten domates işi zor:))

      Sil
  15. Aa neden çürümüş ki onlar tüh :(
    Bu işler zor. İnsan emek verince güzel şeyler bekliyor. Ama olsun bir dahakine güzel olur umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araştırıyorum,sulama stresi bile yaşıyorlarmış bu domatesler:)))

      Sil
  16. Çok şirin görünüyorlar.. umarım daha iyileri sağlıklıları yetişir

    YanıtlaSil
  17. Tüh ya yazık olmuş Havvacım, nedenini merak ettim, öğrenirsen paylaşır mısın? Dört domates dört domatestir ama, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçen yıllarda mineral eksikliği olabilir demişlerdi,takviyeleri yaptık,
      ama durum devam ediyor,şimdi de mantar olabilir deniyor?
      durumu çözünce mutlaka paylaşacağım
      sevgiler

      Sil
  18. Eminim bu kadar çabadan sonra onlar da en güzel şekilde olacaklardır. Olanlar çok şirinler. Mutlu olunacak kadar var.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorunu anlamaya çalışıyoruz,sanırım mantar ve sanırım ilaç yapacağız:( mecburen!

      Sil
  19. Ah havvacım çok üzüldüm domateslere, o kadar emek..merak ettim şimdi acaba neden öyle oldular, severim toprak işini, acaba kararan yerleri toprağa değen yerimi, askı domates ekseniz nasıl olur acaba?
    bizde babam ilgileniyor ben sadece çapa, toplama ama en çok yeme kısmıyla ilgileniyorum:)) diğer dört küçük domates de inadına ne güzel olmuşlar, mis gibi kokuyordur şimdi onlar.
    umutla kal canımcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güliz,babana sorsana mantar olablir mi?
      domatteslerin hiç biri yere değmiyor,askıda,
      her yıl başka yerden fide aldık,tohumu da değiştirdik,
      bu üçüncü yıl,artık pes ediyorum sanırım ilaç gerekiyor:(
      senden haber gelirse ona göre davranayım diyorum:)
      sevgiler

      Sil
  20. Üzülme bu kadar... elde var dört sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilaç kullanmak zorunda kalacağım galiba sertaç:(

      Sil
  21. yazık olmuş :( olsun be canım sen bunu da çözersin vardır bir inceliği... sağlam kalanların kokusu burnuma geldi... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baharcım,bu üçücü sezonu böyle,mantar diyorlar ama?ilaç istiyor yani:(
      domates kokusunu bende çok severim

      Sil
  22. Benimkiler meyveye dönmeden çiçeklerini döktüler:((( Benden şanslısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa,onun nedeni başka olmalı,bizim ki sanırım mantar sorunu,ilaç kullanmamak için elimizden geleni yaptık,yok kalsiyum ekle,yok fideyi tohumu değiştir falan falan,sanırım pes edeceğim ilaçsızlığa

      Sil
  23. İnsanın kendi emeği ile büyüttüğünün tadı bir başka değil mi...

    YanıtlaSil
  24. Afiyet olsun. Nasıl da lezzetlilerdir :) emeğinin karşılığını almışsın.
    Senin pozitif enerjin domateslere de yansımış :) diyorum. Başka da bir şey diyemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet pehito karşılık verdi de,sanırım ben daha fazlasını bekliyordum:)

      Sil
  25. ne güzel yazıyosun hayatın içinden :)

    YanıtlaSil
  26. havvacim,,,dort dometeze yazdigin her kelime icin seni opuyorum:))))))
    senin bir tarlan olsa...diye hayal ettim
    cok guzel kareler yakalamisin...supersin
    dur nak bende yarin cekmeliyim,,,dometezlerimi
    ama kizarmakta zorlaniyorlar...ama haklilar
    onlara bu yaz cok zaman ayiramadim,,kendi hallerine biraktim
    hemen hemen yarin ilk isim onlara seni anlatmak olucak,
    kucak dolusu sevgiler,,,hatta bir sepet dolusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum cihan abla sevgini hissediyorum buradan:))
      senin domateslere sevgimi yolluyorum,bi an önce kızarıp mutlu etsinler seni:)
      öpüyorum cihan abla.

      Sil